« Home | Soysuzlar Çetesi » | SUSKUNLAR » | The World Is Flat: A Brief History of the Twenty-F... » | Orhangazi'de lezzetler » | Savaş ve Barış » | Masumiyet Müzesi » | Empati » | FEDAİLERİN KALESİ ALAMUT » | Semerkant » | Çavdar Tarlasında Çocuklar »

Yahşi Batı

Yine aylar olmuş, hiçbir şey yazmamışım. Sebebi var. "Gödel Escher Bach, Bir Ebedi Gökçebelik" kitabını (kendisi ömrümde okuduğum en zeka dolu kitaptır, ki aynı zamanda zeka hakkındadır) tekrar okuyayım diye başladım. Kalındır, zordur. Bitince yazarım. Bu arada bir iki sinema filmi ve tiyatro izledim ama kayda değer değildi.

Türk sinemasında son yılların gişe rekorlarını komedi filmleri kırıyor. Bunlardan uzun zamandır beklenen Yahşi Batı'ya da aslında çok hevesli olmasam da Cem Yılmaz seven (giderek azalsa da) biri olarak gittim. Birazdan okuyacaklarınız çok da sağlıklı yorumlar olmayabilir çünkü filmin çoğunda uyudum. Cem Yılmaz'ın gösterilerinde kullandığı klişelerden "Ben gülmeyeceğim. Beni kimse güldüremez" modeliyle de gitmemiştim. Saat geçti, yorgundum, erkek cinsel organının halk arasındaki adı ile yapılan espriler de sarmadığı için bir uyudum, bir uyandım. Ama mesela şunu kaçırmadım : "S.kmeseler bari." Güzel espri.

Türk sinemasının gidişatından dem vurmayacağım. Beni aşar. Halk bunu istiyor diye ne rezillikler yapılıyor malum. Beni üzen Cem Yılmaz'ın daha iyisini yapabileceğini/yaptığını bilmek.

Film. Yahşi Batı. 2010. IMDB Bağlantısı.